Firma Katalog Kontakt
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ

Dom handlowy, który pobudza fantazję

Co się dzieje, gdy uznany projektant międzynarodowej sławy odkrywa siatkę cięto-ciągnioną

„凄い, sugoi“, powiadają Japończycy, jeżeli uważają coś za wyjątkowo eleganckie, imponujące i nowoczesne. 綺麗 - kirei - to właściwe wyrażenie, gdy w grę wchodzi również aspekt kobiecości. Nic dziwnego, skoro aranżacja salonu La Perla stworzona dzięki zastosowaniu siatki cięto-ciągnionej MEVACO przez znanego architekta wnętrz, Roberto Baciocchi, wprost emanuje zmysłowością, zasługuje nie tylko na miano 凄い sugoi, ale także na 綺麗 kirei. A co na ten temat mówi sam mistrz? „Chciałbym zaskoczyć odwiedzających, a jednocześnie rozbudzić ich fantazję. Powinni poczuć się komfortowo i całkowicie zanurzyć się we własnym świecie. Moje pomieszczenia zawsze są zaproszeniem do snucia marzeń i odkrywania najskrytszych pragnień. Właśnie to było powodem, który skłonił mnie do wyboru siatki cięto-ciągnionej MEVACO: jej harmonijne dopasowanie do natury kobiety. Najpierw dostrzega się powierzchowność, za którą kryje się jednak znacznie więcej - tajemnica, która dopiero czeka na odkrycie.“

Bielizna równie wartościowa jak biżuteria

Czy Ada Masotti marzyła już w 1954 roku, gdy otwierała w Bolonii mały zakład bieliźniarski, o tym, że wykreowana przez nią marka La Perla stanie się jedną z najsłynniejszych marek na świecie? Bądź co bądź konsekwentnie prezentowała swoje pierwsze kolekcje w szkatułach wyłożonych czerwonym pluszem, do złudzenia przypominających kasetki na biżuterię. Gdy architekt wnętrz, Roberto Baciocchi, rozpoczynał pracę nad aranżacją nowego salonu La Perla w Aoyama, modnej dzielnicy w samym sercu Tokio, powrócił do koncepcji doskonałego opakowania: „Konstrukcja budynku i jego wnętrze nawiązują do kształtów, które zaobserwowałem u kobiet“, mówi. „Dlatego ekskluzywna bielizna prezentowana jest w witrynach przypominających duże perły. Ten pomysł zainspirował mnie z kolei do zastosowania siatki cięto-ciągnionej, ponieważ materiał ten w nowoczesny i techniczny sposób przywodzi skojarzenia z tiulem i koronką; z welonem, który dopiero ma uchylić rąbka tajemnicy kobiecości. Siatka cięto-ciągniona kojarzy mi się z czymś prześwitującym, ale jednocześnie z czymś zasłaniającym, podobnie jak włosy lub jedwabne szale. Stale wykorzystuję silne symbole, którym nadaję nowoczesną i materialną formę, ponieważ wiem, że ludzie reagują na to niezwykle emocjonalnie.“

Siatka cięto-ciągniona, poddana starannej obróbce i malowaniu proszkowemu

W projekcie zastosowano siatkę cięto-ciągnioną firmy MEVACO o oczkach rombowych 76x35x11 i grubości 1,5 mm, ze stali czarnej, malowanej proszkowo po obróbce, oraz siatkę cięto ciągnioną firmy MEVACO o oczkach rombowych 16x8x1,5 i grubości 1,0 mm, ze stali czarnej, również malowanej proszkowo po obróbce. Roberto Baciocchi wybrał przy tym każdorazowo wyjątkowo wymagającą powłokę w kolorze złota, w przypadku której arkusze są najpierw docinane, następnie obramowywane, a na końcu malowane.

Atrakcja w tętniącej życiem dzielnicy Aoyama

Flagowy salon marki La Perla szybko stał się magnesem przyciągającym ludzi do dzielnicy Aoyama. Dzięki położeniu w pobliżu Shinjuku, najbardziej ruchliwego dworca na świecie, ta niezwykła budowla codziennie zachwyca złotym blaskiem niezliczone rzesze odwiedzających. „Na pierwszy rzut oka budynek nie poddaje się jakimkolwiek regułom klasyfikacji“, tak opisuje bryłę budynku Roberto Baciocchi. „Nie ma tu żadnego kąta prostego ani kształtów prostopadłościanu. Tymczasem sylwetka budynku zdominowała sąsiedztwo, przywodząc na myśl oszlifowany kamień szlachetny, a dzięki ażurowemu blaskowi siatki cięto-ciągnionej emanując również atmosferą tajemniczości, zachęcając jednocześnie do wejścia. Wewnątrz na odwiedzających czeka wiele intymnych pomieszczeń, które mienią się kolorami złota, srebra, fioletu i lazuru, ponieważ zastosowana tu siatka cięto-ciągniona jest podświetlana od tyłu. W ten sposób zakupy awansują do rangi prawdziwego wydarzenia.“

Sprzedaż internetowa nie buduje marki

Jak brzmi odpowiedź Roberto Baciocchi na pytanie o rangę flagowego salonu w jednej z najdroższych lokalizacji na świecie w dobie handlu internetowego? „Jest teraz ważniejsza niż kiedykolwiek“, mówi bez wahania. „Aby możliwa była komunikacja z marką, klienci muszą mieć swoje własne, materialne królestwo - salon, do którego mogą wejść. Wirtualna przestrzeń nie wystarcza do identyfikowania się z marką“ To przesłanie niosą ze sobą w bardzo fizycznym wymiarze wybrane materiały: „Siatka cięto-ciągniona MEVACO błyszczy i sprawia wrażenie przezroczystej“, wyjaśnia Roberto Baciocchi, „dzięki temu nadaje pomieszczeniu kształt, nie ograniczając go. Wirtualny świat szybko osiąga granice swoich możliwości, natomiast realny, stacjonarny salon nie.“ Projektant uśmiecha się i dodaje: „Dzieje się tak oczywiście tylko wtedy, gdy wybrane materiały zostaną również odpowiednio wykorzystane.“ W ten sposób siatka cięto ciągniona MEVACO mogła zaprezentować w centrum Tokio swoją zmysłową naturę i udowodnić, że jest nie tylko wytrzymała i niezawodna, ale także 凄い sugoi i 綺麗 kirei.

REJESTRACJA PRENUMERATY NEWSLETTERA

Będziesz regularnie otrzymywał nowe informacje o produktach i serwisie MEVACO oraz interesujących przykładach zastosowania

  • Bądź na bieżąco
  • Odkryj na nowo fascynujące przykłady zastosowania
  • Dowiedz się w pierwszej kolejności o wspaniałych promocjach

Dziękujemy za zapisanie się do naszego newslettera. Wkrótce otrzymasz wiadomość e-mail z linkiem potwierdzającym.