Amerykański sen spełnia się w zachodniej Francji
A blacha perforowana Bańki Mydlane jest tego częścią!
Początek American Dream to drogi: Highway One, jedna z najpiękniejszych tras na świecie, z San Diego do San Francisco. Albo Route 66 z Chicago do Santa Barbara, pierwsza amerykańska autostrada o znaczeniu historycznym. Z tymi autostradami kojarzą się takie krążowniki szos jak Pontiac Firebird, Chevrolet Camaro czy Ford Cobra. Wymarzone drogi nadal istnieją, ale wiele z wymarzonych samochodów zniknęło, zniszczone przez rdzę i upływ czasu. Ale zaraz, niektóre pozostały. W małym miasteczku Vouillé-les-Marais w regionie Pays de la Loire William Ribière i Malory Bruand zajmują się restaurowaniem takich samochodów w swojej firmie Pro-V8. A ponieważ w American Dream przy warsztacie musi znajdować się diner, zrealizowali też swoje drugie marzenie: Le Pontiac. Tu właśnie znajduje zastosowanie blacha perforowana Bańki Mydlane MEVACO.
Oryginalna perforacja wyglądem przypominająca bańki mydlane
Jeśli chcemy dotrzeć do Vouillé-les-Marais w regionie Pays de la Loire, musimy przygotować się na długą drogę. Wielu klientów z całej Europy, a nawet zza oceanu, chętnie wyrusza w tę podróż, gdyż William Ribière i Malory Bruand oferują im w dziedzinie samochodów kompetencje, których nie można znaleźć nigdzie indziej. Dla tych, którzy chcą mieć samochód marzeń, żadna droga nie jest zbyt długa. W warsztacie Pro-V8 stają się świadkami niesamowitych przemian: w jednej chwili nieestetyczny, pokryty rdzą egzemplarz zmienia się w amerykański sen na czterech kołach, dzięki pracy Williama Ribière i Malory Bruand. Co sądzi o tym właściciel warsztatu? William Ribière uśmiecha się. - Ujmijmy to w ten sposób: nie ma rzeczy, której Malory i ja nie moglibyśmy rozebrać na części składowe i ponownie złożyć. Czy ma na myśli tylko samochody, czy blachę perforowaną Bańki Mydlane MEVACO? Kiedy blacha perforowana o oryginalnym wyglądzie baniek mydlanych trafiła do Vouillé-les-Marais, mistrz rzemiosła naturalnie wziął sprawy w swoje ręce.
Gdy stare staje się nowym, blacha perforowana jest odpowiednim partnerem
Le Pontiac jest popularnym miejscem spotkań nie tylko dla klientów z Europy i zza oceanu, ale także dla lokalnych gości. Lokal nie jest - a raczej nie był - całkiem nowy. - Wyobraź sobie bar wykonany z litego drewna - mówi William Ribière. - Tak to miejsce kiedyś wyglądało. Rzeczywiście wymaga to trochę wyobraźni. W dzisiejszym Le Pontiac panuje stylowa atmosfera blues baru. William Ribière mówi: - W pewnym momencie przestało nam się to podobać. Szukaliśmy czegoś, co pasowałoby do naszego świata Pontiaca. I właśnie wtedy pojawiła się blacha perforowana MEVACO. Kiedy przyszło do przebudowy, był to odpowiedni partner.
Blacha perforowana ze stali Corten nadaje charakter vintage
Jedno było pewne: człowiek, który z zawiązanymi oczami rozbiera na części i składa Pontiaca Firebirda z 1967 roku nie boi się poważnej przebudowy. - "To prawda" - potwierdza William Ribière - zrobiłem to wszystko sam, bez architekta czy projektanta wnętrz, a także bez metaloplastyka. Przystąpił do działania, zaprojektował bar, przycinał i łączył, zajął się elektryką, ustawił światła i wykonał wszystkie inne konieczne prace. Obejmowały one wystrój, a dokładniej amerykański charakter vintage baru w stylu lat 50-tych.
Blacha perforowana MEVACO znaleziona w Internecie
William Ribière miał swoje wyobrażenie tego, jaki ma być efekt końcowy, ale przedtem trzeba było jeszcze znaleźć niezbędne materiały. - MEVACO znalazłem w Internecie - mówi. - Przeglądając strony natknąłem się na blachę perforowaną Bańki Mydlane. Spodobało mi się to, że wyglądem przypominała stylistykę samochodów Pontiac. Zmieniała się ona z czasem - formy stawały się bardziej pofalowane i zaokrąglone, a od 1969 roku dołączono chromowane obręcze kół i listwy. Blacha perforowana Bańki Mydlane może również błyszczeć, jeśli zainstaluje się odpowiednie oświetlenie - dodaje William Ribière.
Blacha perforowana ze stali Corten oznacza, że rdza jest naszym przyjacielem
William Ribière chciał czegoś więcej: dla człowieka, który restauruje samochody, rdza jest codziennym towarzyszem. - To normalna rzecz - mówi właściciel warsztatu - więc chciałem uzyskać ten efekt również w barze. Oczywiście w postaci „nowoczesnej rdzy", za którą odpowiedzialna jest stal Corten. Stal Corten jest stalą konstrukcyjną odporną na warunki atmosferyczne. Dzięki zastosowaniu siarczanów i fosforanów tworzy ona gęstą i prawie nieprzepuszczalną dla tlenu warstwę tlenków, tzw. patynę, która chroni ją przed dalszą korozją. - Dział sprzedaży MEVACO pomógł mi przy wyborze materiału. Wszystko przebiegło bardzo łatwo i szybko.
Bezproblemowa dostawa i obróbka blachy perforowanej
William Ribière jest bardzo zadowolony ze współpracy z MEVACO. Wszystko poszło bardzo dobrze - mówi. - Blacha perforowana Bańki Mydlane ze stali Corten 2,0 mm została dostarczona w terminie, a arkusze zostały przycięte zgodnie z naszym życzeniem. Obróbka przebiegła bezproblemowo. Również konserwacja - w końcu jesteśmy w barze - jest dziecinnie prosta. Jestem bardzo zadowolony! Zadowoleni są również goście, którymi zajmuje się La Boss - przezwisko Malory Bruand. Goście Le Pontiac czują się więc jak w domu i przeżywają American Dream w samym środku regionu Pays de la Loire.